Meest recente artikelen

Minder koolhydraten, meer groenten

Want groenten zijn gezond

  • Deel dit artikel:
Minder koolhydraten, meer groenten Artikel

En boterhammen én aardappelen én een pastaslaatje... Soms eten we te veel koolhydraten op een dag. Maar wist je dat je ze ook soms door groenten kunt vervangen? Vier ideeën.

1 Maak eens een pizzabodem op basis van groenten: courgette of bloemkool, bijvoorbeeld. Handige tools:

Pizzasteen van Villeroy & Boch, € 49,90.

Pizzasteen van Villeroy & Boch, € 49,90.

Pizzasnijder Normann Copenhagen, € 16.

Pizzasnijder Normann Copenhagen, € 16,00.

 

2 Maak spaghetti van groenten. Komkommer, courgette, wortelen of pastinaak: met je spiralizer krijg je ze allemaal klein. Handig hulpmiddeltje:

Oxo Good Grips Spiraalsnijder, € 19,95.

Oxo Good Grips Spiraalsnijder, € 19,95.

Vierzijdige rasp van Microplane, € 52,95.

Vierzijdige rasp van Microplane, € 52,95.

3 Heel fijn gesneden bloemkool lijkt op rijst. Heerlijk fris in zomerse salades, maar je kunt er ook risotto van maken. Dit heb je nodig:

Aardewerken stoofpan van Sambonet, € 69,99.

Aardewerken stoofpan van Sambonet, € 69,99.

 Kruidenhakker van Joseph Joseph, € 19,85.

Kruidenhakker van Joseph Joseph, € 19,85.


4 Leg je hamburger eens tussen twee portobello’s in plaats van tussen een broodje. Handig hierbij:

Rocker knoflookpers van Joseph Joseph, € 19,95.

Rocker knoflookpers van Joseph Joseph, € 19,95.

 

Serax Surface schilmes, € 49,00.

Serax Surface schilmes, € 49,00.

 

Dunschiller van Joseph Joseph, € 9,95.

Dunschiller van Joseph Joseph, € 9,95.

 

Low carb, is dat wel gezond?

Je hebt vast al wel gehoord van het low carb dieet, waarbij zo min mogelijk koolhydraten gegeten worden. De Hoge Gezondheidsraad raadt dit af: zo’n 50 à 55% van je dagelijkse energie-iname zou moeten bestaan uit koolhydraten. Daarbij kies je beter voor volle graanproducten (zoals volkoren brood en deegwaren), aardappelen, peulvruchten, groenten en fruit. Maar het kan zeker geen kwaad om een keertje wat minder koolhydraten te eten. Vervang ze dan wel door een gezond alternatief, zoals hier: een extra portie groenten.

Lees hier meer over koolhydraten

Save

Save

Save

  • Snel klaar
  • Goedkoop
  • Erg makkelijk

Komkommerpasta met avocadopesto

  • Mag even duren
  • Goedkoop
  • Erg makkelijk

Bloemkoolrisotto

  • Mag even duren
  • Goedkoop
  • Erg makkelijk

Pizza met courgettebodem

  • Mag even duren
  • Goedkoop
  • Erg makkelijk

Portobelloburger

  • Deel dit artikel:

Schrijf je in voor de lekkerste nieuwsbrief!

Krijg als eerste alle tips en recepten om je vingers bij af te likken. Kies in de volgende stap welke nieuwsbrieven je wil ontvangen.

Gerelateerde artikelen