Meest recente artikelen

5 tips om je lunch een pak gezonder te maken

Bespaar zo heel wat calorieën!

  • Deel dit artikel:
5 tips om je lunch een pak gezonder te maken Artikel

Let je op je lijn en probeer die je die paar kilootjes nog kwijt te spelen? Een gezonde lunch doet al veel!

Belangrijk is natuurlijk  dat je lunch licht genoeg is om slank te zijn, maar vullend genoeg is om dat vervelende hongergevoel tegen te gaan. Onderaan vind je alvast enkele heerlijke lunchrecepten om uit te proberen, maar lees eerst nog even dit artikel om te weten waar je alvast rekening mee kunt houden.

1. Eet rustig

Als je niet veel tijd hebt tijdens je lunchpauze heb je natuurlijk niet veel keuze, maar als je kunt, eet je lunch dan rustig op. Je bent je zo veel bewuster van wat je eet, zult sneller genoeg gegeten hebben én het is een pak beter voor je spijsvertering.

2. Let op met sausjes

Mayonaise is een echte dikmaker. Wil je je lunch toch extra smaak geven, kies dan eerder voor mosterd in plaats van mayonaise. Als je het lust, kun je zo heel wat calorieën besparen! Je kunt ook zelf dressing maken, zo weet je precies wat erin zit. Enkele heerlijke alternatieven vind je alvast in het onderstaand artikel.

3. Ga voor goede vetten

Maak in plaats van mayonaise ruimte voor gezonde vetten als avocado en noten. Ze bevatten misschien heel wat vet(zuren), maar ze zijn wél van de goede soort waardoor je de nodige voedingsstoffen binnenkrijgt en minder snel terug honger zult hebben. De ideale portie is een handje noten of een halve avocado per persoon.

4. Kies voor soep

Soep is een fantastische manier om supergezond te lunchen. Weet wel dat de ene soep de andere niet is: soep gemaakt van bouillon bevat een stuk minder calorieën dan een romige tegenhanger. Ga voor extra veel groenten, voeg er eventueel wat magere (Griekse) yoghurt aan toen en laat je niet vangen door brood en croutons.

5. Skip het dessert en kies voor een stuk fruit

Een fris, sappig stuk fruit kan even goed smaken als een koek of stuk chocolade. Echt waar! Je zult je er veel beter door voelen, krijgt vitamines binnen en zult zien dat de kilootjes er makkelijker af zullen smelten. Let wel op het suikergehalte van je portie fruit: bananen, ananas en druiven laat je beter achterwege als nagerechtje.

Heerlijk lichte lunchrecepten vind je alvast hier:

  • Snel klaar
  • Iets duurder
  • Erg makkelijk

Avocadosalade met garnalen

  • Snel klaar
  • Goedkoop
  • Makkelijk

Salade met kip, kikkererwten en artisjok

  • Mag even duren
  • Goedkoop
  • Erg makkelijk

Courgettepasta met groenten en gepocheerd ei

  • Snel klaar
  • Goedkoop
  • Erg makkelijk

Supercrunchy salade van bloemkool & broccoli

  • Snel klaar
  • Goedkoop
  • Erg makkelijk

Salade van citrusfruit

  • Ik heb alle tijd
  • Iets duurder
  • Makkelijk

Springrolls met quinoa en groene asperges

  • Snel klaar
  • Goedkoop
  • Erg makkelijk

Kip met feta en olijven

Volg ons op FacebookInstagramPinterest, YouTube en schrijf je in op onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van alle nieuwtjes!

Lees ook …

  • Deel dit artikel:

Schrijf je in voor de lekkerste nieuwsbrief!

Krijg als eerste alle tips en recepten om je vingers bij af te likken. Kies in de volgende stap welke nieuwsbrieven je wil ontvangen.

Gerelateerde artikelen