Meest recente artikelen

8x je favoriete cheat meal in een slank jasje

Smullen zonder schuldgevoel

  • Deel dit artikel:
8x je favoriete cheat meal in een slank jasje Artikel

Hou je van stevige gerechten zoals macaroni met kaas of witloofrolletjes met ham, maar wil je niet helemaal zondigen? Dan zijn deze slanke versies iets voor jou!

1. Hamburgers

Hamburgers kun je op verschillende manieren wat slanker maken. Ga voor een hamburger zonder broodje om extra koolhydraten te vermijden of vervang je vlees eens door vis of een vleesvervanger. Wil je toch vlees gebruiken? Kies dan voor kippengehakt in plaats van rundergehakt voor een slankere variant.

2. Frietjes

Klassieke frietjes maak je natuurlijk van aardappelen, maar waarom probeer je niet eens een andere groente? Pastinaak, pompoen of zoete aardappel zijn bijvoorbeeld perfect om gezonde frietjes van te maken. Toch liever gewone frietjes? Bak ze dan in de oven in plaats van ze te frituren, zo zijn ze minder vettig.

  • Mag even duren
  • Goedkoop
  • Makkelijk

Pastinaakfrietjes met citroenyoghurt

3. Pasta

Pasta kun je makkelijk vervangen door groenten. Heb je al eens courgetti geprobeerd? Courgetti is spaghetti gemaakt van courgettes met behulp van een spiralizer. Zo heb je de structuur van spaghetti én een lekkere, frisse smaak met veel minder calorieën. Maak courgetti met je favoriete spaghettisaus, zoals tomatensaus of pesto.

4. Stoofvlees

Je hoeft niet in te boeten op smaak wanneer je op je lijn wilt letten. Iedereen eet graag wel eens stoofvlees en deze lightvariant bevat slecht 456 kcal per persoon. Zorgeloos genieten, dus!

  • Ik heb alle tijd
  • Iets duurder
  • Makkelijk

Stoofvlees met frietjes en witloofsalade

5. Vol-au-vent

Ook vol-au-vent is zo’n Vlaamse klassieker waarvan je waarschijnlijk dacht dat je hem niet meer kon eten als je op de calorieën let. Niets is minder waar, want deze slanke versie bevat slechts 423 kcal per persoon.

  • Mag even duren
  • Goedkoop
  • Makkelijk

Magere vol-au-vent met ovenfrietjes

 6. Lasagne

Wanneer je denkt aan lasagne, denk je waarschijnlijk aan pasta, maar ook zonder pasta kun je een heerlijke lasagne maken. Deze lasagne is lekker, vegetarisch én bevat slechts 312 kcal in plaats van de 953 kcal die een lasagne bolognese bevat!

  • Mag even duren
  • Goedkoop
  • Erg makkelijk

Lasagne zonder pasta

7. Pizza

Zowel de bodem, de kaas als de toppings kunnen je pizza calorierijk maken. Wees zuinig met je kaas of laat hem eens achterwege. En waarom ga je eens niet voor een alternatieve pizzabodem? Probeer eens eentje van bloemkool of aubergine. Let er ook op dat je een slanke tomatensaus (liefst zonder suiker) gebruikt en overdrijf niet met je toppings.

  • Mag even duren
  • Goedkoop
  • Makkelijk

Bloemkoolpizza met groene tomaat

8. Witloofrolletjes met ham en kaas

Nog zo’n echte klassieker waar we maar niet genoeg van krijgen: witloofrolletjes. Ga voor vetarme bouillon, magere kaas en ontvette ham voor een slanke variant!

  • Mag even duren
  • Iets duurder
  • Makkelijk

Witloofrolletjes met ham en kaas

Lees ook…

  • Deel dit artikel:

Schrijf je in voor de lekkerste nieuwsbrief!

Krijg als eerste alle tips en recepten om je vingers bij af te likken. Kies in de volgende stap welke nieuwsbrieven je wil ontvangen.

Gerelateerde artikelen