Meest recente artikelen

Maak je eigen slanke sausjes

Even lekker als een roomsaus, als je het ons vraagt

  • Deel dit artikel:
Maak je eigen slanke sausjes Artikel

Eigenlijk weten we best dat het niet ons stukje steak of vis is dat de kilootjes er doet bijkomen, maar de peperroomsaus of wittewijnsaus die we erbij doen. Daarom, 6 slanke sauzen voor bij al je gerechten. Minstens even lekker!

Sauzen uit potjes zijn meestal gigantische dikmakers. Maar dat wil niet zeggen dat je geen saus meer kan eten. Met een beetje moeite maak je je eigen, slanke saus die bovendien ook nog eens heel lekker is. Ga snel aan de slag en laat je verrassen door de heerlijke smaak van slank.

5 tips bij het maken van slanke sausjes

1. Gebruik magere yoghurt in plaats van volle Griekse yoghurt.
2. Gebruik magere groentebouillon in plaats van melk of room om je saus aan te lengen.
3. Gebruik groenten, groenten en nóg groenten. Vooral als je ze eerst roostert in de oven, geven groenten extra smaak, maar heel weinig extra calorieën aan je saus.
4. Maak je eigen klassiekers, zoals bijvoorbeeld zoetzure chilichaus voor bij wokgerechtjes. Met enkele paprika’s, rode ui en chilipepertjes maak je die lekker zelf.
5. Gebruik een avocado in plaats van room om je saus te binden. Een avocado bevat wel wat calorieën, maar ook veel goede vetten.

  • Mag even duren
  • Goedkoop
  • Erg makkelijk

Ratatouillesaus

  • Snel klaar
  • Goedkoop
  • Erg makkelijk

Geroosterde-paprikasaus

  • Snel klaar
  • Goedkoop
  • Erg makkelijk

Nootjes-olijvensaus

  • Snel klaar
  • Goedkoop
  • Erg makkelijk

Chili-koriandersaus

  • Snel klaar
  • Goedkoop
  • Erg makkelijk

Rodebietenpesto

  • Snel klaar
  • Goedkoop
  • Erg makkelijk

Komkommer-kruidensaus met Griekse yoghurt

  • Deel dit artikel:

Schrijf je in voor de lekkerste nieuwsbrief!

Krijg als eerste alle tips en recepten om je vingers bij af te likken. Kies in de volgende stap welke nieuwsbrieven je wil ontvangen.

Gerelateerde artikelen