Meest recente artikelen

Snacks met deze ingrediënten maken je slimmer

Jep, chocolade zit erbij!

  • Deel dit artikel:
Snacks met deze ingrediënten maken je slimmer Artikel

Onze favoriete moment van de dag? 't Vieruurtje, natuurlijk! Snacks met deze ingrediënten zijn niet enkel lekker, maar hebben ook nog eens 'n positieve invloed op je brein. Win-win!

1. Granaatappel

Granaatappelpitjes zien er niet enkel uit als juweeltjes, ze bezitten ook toverkrachten! Een granaatappel zit namelijk bomvol antioxidanten die je brein beschermen. Lekker in limonade, maar ook heerlijk in combinatie met zoete en zoute ingrediënten.

2. Pindakaas

Pindakaas is een bron van gezonde vetten (kies wel voor de pure, niet-gesuikerde variant!) en zorgt ervoor dat je geheugen er zienderogen op vooruit gaat. Smeer dus maar een extra boterhammetje met pindakaas voor een examen, of beter nog: maak deze lekkere hapjes klaar.

3. (Blauwe) bessen

Bessen zijn sowieso een gezonde keuze, maar extra punten voor wie blauwe bessen kiest: ze houden je brein jong en verhogen je leercapaciteit. Het proberen waard, denken wij!

4. Avocado’s

Is er iets waarvoor avocado’s niet goed zijn? Ze bevatten gezonde vetten, kunnen boter in desserts prima vervangen en let’s be honest: ze zijn ook gewoon verdomd lekker. Geniet er wel met mate van!

5. Pure chocolade

Ja, je leest het goed: van chocolade word je écht slimmer! Zo’n brokje zwart goud bevat antioxodanten, endorfines die je vrolijker maken en andere stoffen die ervoor zorgen dat je gefocust blijft.

Lees ook dit:

  • Deel dit artikel:

Schrijf je in voor de lekkerste nieuwsbrief!

Krijg als eerste alle tips en recepten om je vingers bij af te likken. Kies in de volgende stap welke nieuwsbrieven je wil ontvangen.

Gerelateerde artikelen