Meest recente artikelen

Sandra's superfoods: noten

Als gezond tussendoortje, maar ook in heerlijke gerechten

  • Deel dit artikel:
Sandra's superfoods: noten Artikel

Geen dure, exotische ingrediënten in de keuken van Sandra Bekkari: zij kookt het liefst met superfoods van bij ons. Noten bijvoorbeeld.

Noten zoals walnoten, macadamianoten en paranoten zijn een goede bron van voedingsstoffen zoals ijzer, vitamine E en B. Ze zorgen op termijn voor een lager cholesterolgehalte en werken beschermend tegen hart- en vaatziekten. Bovendien zijn ze heel goed voor ons immuunsysteem en zenuwstelsel. En ze zijn ook gewoon lekker!

Calorieën

Noten mogen dan wel lekker en gezond zijn, vergis je niet: ze bevatten veel calorieën, waardoor je er best niet in overdrijft als je op je lijn probeert te letten. Toch worden ze aangeraden als een lekker tussendoortje, omdat ze ook verzadigend werken. Een portie van 25 gram ongezouten, gemengde noten is ideaal.

Probeer ze zeker ook eens in desserts of hartige gerechten te verwerken: ze geven het een lekker smaakje en zorgen ervoor dat je minder snel honger zult krijgen!

Probeer deze recepten

  • Mag even duren
  • Iets duurder
  • Makkelijk

Varkenshaasje met notenkorst en geroosterde sla

  • Ik heb alle tijd
  • Iets duurder
  • Makkelijk

Notenburgers met muhammara en groene salade

Lees ook…

  • Deel dit artikel:
Alles over Sandra Bekkari

Schrijf je in voor de lekkerste nieuwsbrief!

Krijg als eerste alle tips en recepten om je vingers bij af te likken. Kies in de volgende stap welke nieuwsbrieven je wil ontvangen.

Gerelateerde artikelen