Meest recente artikelen

Opgeblazen gevoel? Probeer deze ingrediënten

De snelste weg naar een plattere buik!

  • Deel dit artikel:
Opgeblazen gevoel? Probeer deze ingrediënten Artikel

Heb jij ook last van een opgeblazen gevoel na elke (zware) maaltijd? Heel vervelend, maar je kunt er wel degelijk iets aan doen! Wedden dat je 't verschil ziet als je deze ingrediënten eens wat vaker op het menu zet?

1. Ananas

Ananassen bevatten enzymen die ervoor zorgen dat je vertering een pak soepeler verloopt. Een schijfje ananas als dessert na een zware maaltijd is dus sowieso een goed idee, maar waarom verwerk je ze niet gewoon IN je eten?

Probeer deze recepten:

 

  • Snel klaar
  • Goedkoop
  • Erg makkelijk

Wok van scampi's met ananas en gember

  • Snel klaar
  • Goedkoop
  • Erg makkelijk

Ananasburger met varkenshaasje

2. Groene asperge

Groene asperges zijn licht en bevatten tal van gezonde bacteriën die de darmwerking bevorderen. Bovendien zijn ze rijk aan vezels. Inslaan dus, die groene toppers!

Verwerk ze in deze gerechtjes:

  • Ik heb alle tijd
  • Goedkoop
  • Iets moeilijker

Tagliata met kerstomaatjes en gegrilde asperges

3. Venkel

Deze frisse groente werkt waterafdrijvend (jep, die opgeblazen buik kan ook aantonen dat je vocht vasthoudt). Bovendien elimineert het pijnlijke gassen tijdens ‘t verteringsproces. Win-win!

Lekker in:

  • Mag even duren
  • Goedkoop
  • Erg makkelijk

Kabeljauw in papillot

4. Gember

Last van je darmen? Een stukje gember kan je redder in nood zijn. Bovendien helpt gember je stofwisseling op gang. Rasp wat in je marinades, doe er een schijfje van in je water of trek er thee van.

Gebruik het ook eens in:

  • Snel klaar
  • Goedkoop
  • Erg makkelijk

Meloengranité met gember en koriander

  • Snel klaar
  • Goedkoop
  • Erg makkelijk

Kalkoen met gember

5. Yoghurt

Yoghurt (kies wel een variant zonder toegevoegde suikers) bevat probiotica die lief zijn voor je darmen. Start je dag ermee of eet een kommetje yoghurt met wat zaden en pitten als tussendoortje.

Toprecepten met yoghurt:

6. Havermout

Havermout is niet enkel heerlijk, maar al de vezels erin zorgen er ook nog eens voor dat je darmen hun werk prima blijven doen. Het gevolg? Een platte buik!

Havermoutrecepten om ‘u’ tegen te zeggen:

  • Mag even duren
  • Goedkoop
  • Erg makkelijk

Appelcrumble met havermout

  • Mag even duren
  • Goedkoop
  • Erg makkelijk

Chicken fingers in havermoutkorst

7. Komkommer

Wie een gezonde vertering wil, heeft twee dingen nodig: water en vezels. En raad eens waar komkommers zo rijk aan zijn? Juist, ja.

Zet deze gerechten eens op ‘t menu:

  • Snel klaar
  • Goedkoop
  • Makkelijk

Zoetzure haringsalade met labneh

  • Ik heb alle tijd
  • Goedkoop
  • Erg makkelijk

Koude komkommersoep met munt

Lees ook:

  • Deel dit artikel:

Schrijf je in voor de lekkerste nieuwsbrief!

Krijg als eerste alle tips en recepten om je vingers bij af te likken. Kies in de volgende stap welke nieuwsbrieven je wil ontvangen.

Gerelateerde artikelen