Meest recente artikelen

Gezonde voeding: dit doe je wél al goed

En dat is meer dan je denkt!

  • Deel dit artikel:
Gezonde voeding: dit doe je wél al goed Artikel

Je wilt gezonder gaan eten, maar je weet niet goed hoe te beginnen? Misschien moet je eerst eens bedenken wat je allemaal wél al goed doet. Dat is vast meer dan je denkt.

1 Je dag begint met een gezond ontbijt

Goed zo! Je voorkomt ‘goestingskes’ in de voormiddag en voelt je voldaan tot de middag. Het is bewezen dat mensen die elke dag een gezond ontbijt nemen, slanker blijven dan anderen.

Begint je maag toch al een beetje te protesteren in de voormiddag? Ga dan voor een gezond tussendoortje met niet overdreven veel calorieën. Je houdt de verbranding in gang én blijft rond de middag toch een gezond hongertje hebben.

2 Je drinkt voldoende water

Elke dag vul jij je hippe waterfles en zorg je ervoor dat je de nodige litertjes drinkt. Uitstekend! Voldoende drinken zorgt ervoor dat je een kleiner hongergevoel hebt én dat afvalstoffen sneller afgevoerd worden uit je lichaam. Bovendien krijgen mensen die voldoende drinken over het algemeen minder calorieën binnen: ze hebben minder behoefte aan vet en suiker.

Lukt het toch nog niet helemaal goed? Probeer dan onze infused waters een keertje: water met een smaakje gaat er waarschijnlijk wel beter in. En installeer een watertimer op je telefoon, Aqualert bijvoorbeeld. Die herinnert je er op gezette tijden aan dat het tijd is om nog eens een glas water te drinken.

3 Je doet aan mealprepping

Georganiseerd als je bent, maak jij vooraf een gezond weekmenu, stemt er je boodschappenlijstje op af én doet al wat voorbereidend snijwerk. Geweldig! Door vooraf te plannen en alles in huis te halen, is de kans veel kleiner dat je pizza bestelt, snel frietjes haalt of een kant-en-klare lasagne in de oven duwt.

4 Je bent een trage eter

Werd er vroeger op je gevit dat je sneller moest eten? Nergens voor nodig! Mensen die traag eten kauwen veel beter waardoor het eten beter verteert, én de verzadigingshormonen worden sneller geactiveerd waardoor je lichaam voelt dat het genoeg heeft. Wie te snel eet, eet gewoonlijk meer.

5 Je bent niet te streng voor jezelf

Ook dat is belangrijk: genieten van het leven moet je altijd blijven doen. Sta jezelf dus gerust af en toe dat stukje chocolade of dat glaasje wijn toe. Dat maakt het makkelijker om je gezonde levensstijl vol te houden. Maar wees ook eerlijk met jezelf: trop is te veel!

Volg ons op FacebookInstagramPinterestYouTube en schrijf je in op onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van alle nieuwtjes!

Lees ook …

  • Deel dit artikel:

Schrijf je in voor de lekkerste nieuwsbrief!

Krijg als eerste alle tips en recepten om je vingers bij af te likken. Kies in de volgende stap welke nieuwsbrieven je wil ontvangen.

Gerelateerde artikelen