Meest recente artikelen

Eet alle kleuren van de regenboog

Want dat is gezond

  • Deel dit artikel:
Eet alle kleuren van de regenboog Artikel

Wist jij het al: de kleur van je eten zegt ook iets over de voedingsstoffen die erin zitten. Hoe meer kleuren op je bord, hoe gevarieerder je eet én hoe meer gezonde stofjes je binnenkrijgt. Sandra Bekkari: "De natuur zit vol superfoods! Mijn tip: eet veel verschillende kleuren, want iedere plantenstof heeft zijn eigen gezondheidsvoordelen."

Rood

Aardbei, framboos, granaatappelpitjes, kersen, paprika, radijs, rodekool, tomaat

Rijk aan vitamine A en C

Verbetert de werking van je hart, geheugen en lever.

 

Geel en oranje

Ananas, banaan, maïs, mango, pompoen, sinaasappel, wortel, zoete aardappel

Rijk aan vitamine A en C

Verbetert de werking van je immuunsysteem, hart, ogen en huid

 

Groen

Avocado, boontjes, broccoli, doperwten, kiwi, komkommer, paksoi, peterselie, rucola, sla, spinazie, spruitjes

Rijk aan vitamine B, C, E en K

Verbetert de werking van je ogen, tanden en botten

 

Blauw en paars

Aubergine, bietjes, blauwe besjes, bramen, druiven, pruimen, vijgen

Rijk aan vitamine C en K

Verbetert je geheugen en gaat veroudering tegen

 

Wit

Appel, asperges, champignons, knoflook, kokos, pastinaak, prei, raapjes, ui, venkel

Rijk aan vitamine B, C en K

Verbetert de werking van je hart en regelt je cholesterol

Volg ons op FacebookInstagramPinterestYouTube en schrijf je in op onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van alle nieuwtjes!

Lees ook …

  • Deel dit artikel:
Alles over Sandra Bekkari

Schrijf je in voor de lekkerste nieuwsbrief!

Krijg als eerste alle tips en recepten om je vingers bij af te likken. Kies in de volgende stap welke nieuwsbrieven je wil ontvangen.

Gerelateerde artikelen