Meest recente artikelen

Zo eet je wél 5 gezonde porties per dag

  • Deel dit artikel:
Zo eet je wél 5 gezonde porties per dag Artikel

Ben jij ook één van de velen die niet genoeg fruit en groenten eet per dag? In theorie zou je minstens 5 gezonde porties per dag moeten eten, maar in praktijk lukt dit dikwijls niet. Onderstaande tips zullen je het een stuk makkelijker maken

1. Prop je koelkast vol met gezond lekkers

Het klinkt logisch, maar wanneer je koelkast volgepropt is met lekker gezonde dingen, zal je er zonder twijfel meer van gaan eten. Ban koekjes, chips en dergelijke uit je kasten en kies voor fruit en groenten!

2. Plaats een fruitmand op je tafel

Zorg voor een volle, aantrekkelijke fruitmand op je eettafel. Iedere keer je in de keuken passeert, zal je zo al dat lekkers zien liggen en zal je sneller geneigd zijn om een stuk fruit op te eten.

3. Kook met meer groenten en fruit

Voeg wat appeltjes toe aan een varkensgebraad of wortels aan je spaghettisaus. Of wat dacht je van verschillende soorten groenten mixen in een heerlijke pastaschotel.

4. Kies voor rijkgevulde groentemaaltijden

Ben je soep aan het maken? Zorg dan voor een groentesoep boordevol vitaminebommen. Of kies je voor pasta vanavond? Maak dan een lekkere tomatensaus. Zelfs wanneer je zin hebt in pizza, kan je kiezen voor een exemplaar boordevol champignons, groene pepers en ajuin. Of leg er zelf nog wat broccoli of ananas op.

5. Gezond snackje

Hou altijd kleine worteltjes bij de hand. Of zorg ervoor dat je altijd gedroogd fruit op je bureau liggen hebt. Heb je overdag zin in een kleine snack? Grijp dan naar deze gezonde alternatieven.

6. Drink fruit en groenten

Slaag je er niet in om één van vijf bovenstaande tips te volgen? Kies er dan voor om je dagelijkse portie fruit en groenten te drinken. Ofwel pers je jouw favoriete fruit uit en geniet je daarna van een lekker sapje. Maar je kan ook kant-en-klare vruchten- en groentesapjes kopen in de supermarkt.

Vanaf nu heb je geen enkel excuus meer om 5 x per dag groenten of fruit te eten!

  • Deel dit artikel:

Schrijf je in voor de lekkerste nieuwsbrief!

Krijg als eerste alle tips en recepten om je vingers bij af te likken. Kies in de volgende stap welke nieuwsbrieven je wil ontvangen.

Gerelateerde artikelen