Meest recente artikelen

De perfecte quinoa in 3 stappen

Glutenvrij genieten.

  • Deel dit artikel:
De perfecte quinoa in 3 stappen Artikel

Wil je je ook eens aan 'n bordje zalige quinoa wagen, maar weet je niet goed hoe je eraan moet beginnen? Geen nood: als je ons stappenplan volgt, staat er in to time een kom dampende quinoa op tafel.

Wist je dit al?

Quinoa is een oerplant, afkomstig uit Zuid-Amerika. Het is geen graan en bevat geen gluten, maar het is wél rijk aan eiwitten die alle essentiële aminozuren bevatten. Ideaal dus voor bijvoorbeeld vegetariërs!

Stap voor stap

  1. Spoel quinoa altijd eerst in een zeefje onder de kraan. Zo spoel je het bittere laagje weg.
  2. Quinoa neemt drie keer in volume toe bij het koken. Gebruik twee delen water voor één deel quinoa. De kooktijd bedraagt ongeveer 12 minuten.
  3. Zet het vuur af en laat nog even staan. De quinoa zal nog een beetje zwellen.

Aan de slag

Nu je weet hoe je de perfecte quinoa maakt, kun je ‘t gebruiken in allerlei gerechtjes. We zetten onze favorieten op een rij:

  • Mag even duren
  • Goedkoop
  • Erg makkelijk

Gevulde tomaten met gehakt, quinoa en mozzarella

  • Mag even duren
  • Goedkoop
  • Erg makkelijk

Quinoasalade met noten

  • Mag even duren
  • Goedkoop
  • Erg makkelijk

Zoete aardappel met quinoa

  • Mag even duren
  • Goedkoop
  • Erg makkelijk

Hoorntjes met quinoa-fruitsalade & Griekse yoghurt

  • Deel dit artikel:

Schrijf je in voor de lekkerste nieuwsbrief!

Krijg als eerste alle tips en recepten om je vingers bij af te likken. Kies in de volgende stap welke nieuwsbrieven je wil ontvangen.

Gerelateerde artikelen