Meest recente artikelen

Genoeg water drinken, hoe doe je dat?

Hoe geraak je aan anderhalve liter per dag?

  • Deel dit artikel:
Genoeg water drinken, hoe doe je dat? Artikel

Iedereen wéét dat je genoeg water moet drinken. Het is goed voor het functioneren van ons brein, houdt onze huid gehydrateerd, geeft ons metabolisme een boost en zorgt dat afvalstoffen makkelijker worden afgescheiden. Maar hoe geraak je aan minstens anderhalve liter per dag? Sandra Bekkari geeft tips.

  1. Gebruik apps die je eraan herinneren om meer water te drinken, zoals Waterlogged, WaterMinder, Aqualert, Hydro coach, drink water… Of zet telkens een herinnering op je telefoon. Het werkt wonderwel!
  2. Eet je water: fruit en groenten bevatten veel water. Van de 2,5 liter vocht die je per dag gemiddeld verliest, vul je een liter weer aan door het eten van waterrijke voedingsmiddelen zoals groenten en fruit.
  3. Vul ‘s ochtends een grote karaf en zet die voor je neus op je bureau. Je drinkt opvallend meer water daardoor. Begint het na een tijdje toch tegen te steken? Probeer dan water met een smaakje.
  4. Ben je veel onderweg? Neem een klein flesje water mee in je handtas of je wagen. Zo heb je altijd water bij de hand.
  5. Maak er een gewoonte van! Ikzelf start al twintig jaar lang elke dag met een glas water.

Lees ook…

  • Deel dit artikel:
Alles over Sandra Bekkari

Schrijf je in voor de lekkerste nieuwsbrief!

Krijg als eerste alle tips en recepten om je vingers bij af te likken. Kies in de volgende stap welke nieuwsbrieven je wil ontvangen.

Gerelateerde artikelen