Drink je een aperitief het best met of zonder ijs?
Glashelder!
Lekker eten, daar hoort ook iets lekkers om te drinken bij. Drankenexpert Marlies Beckers beantwoordt nuchter alle vragen over de meest uiteenlopende dranken. Deze keer gaat de vraag over ijsblokjes in je apero, namelijk: drink je een aperitief het best met of zonder ijs?
Lekker eten, daar hoort ook iets lekkers om te drinken bij. Drankenexpert Marlies Beckers beantwoordt nuchter alle vragen over de meest uiteenlopende dranken. Deze keer gaat de vraag over ijsblokjes in je apero, namelijk: drink je een aperitief het best met of zonder ijs?
Er zijn zo van die vragen die ons overvallen bij een goed glas op een terras. Of we dat aperitief het best met of zonder ijs bestellen, bijvoorbeeld? We legden onze vraag voor aan drankenexpert Marlies Beckers.
Drink je een aperitief het best met of zonder ijs?
In de meeste gevallen serveer je een aperitief mét ijs. Het maakt je drankje frisser, levendiger en makkelijker drinkbaar.
Bovendien verzacht ijs bitters en alcohol, waardoor smaken mooier in balans komen. Zeker bij cocktails of mixdranken zoals een spritz, gin-tonic of vermout zorgt ijs voor extra spanning en fraîcheur.
Toch zijn er uitzonderingen: een verfijnde champagne, een complexe natuurwijn of een kwalitatieve vermout drink je meestal liever zonder ijs. Dit omdat de koude subtiele aroma's kan afvlakken.
Volg ons opFacebook, Instagram, Pinterest, YouTube en schrijf je in op onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van alle nieuwtjes!