Meest recente artikelen

10x evenwichtig ontbijten

Zo blijf je rond de 300 kcal

  • Deel dit artikel:
10x evenwichtig ontbijten Artikel

Ontbijten is belangrijk: met een evenwichtig ontbijt start je de dag gezond én krijg je minder trek om te snoepen. Maar overdrijf niet met de calorieën: een koffiekoek of een toast avocado kan best, maar liefst niet elke dag. Laat de inspiratie het even afweten? Deze ontbijtjes bevatten elk ongeveer 300 kcal.

  1. 50 g muesli + 100 g halfvolle yoghurt + 50 g appel in stukjes = 260 kcal
  2. 2 sneetjes volkorenbrood + 50 g kippenwit + 2 kl margarine + 1 kl perensiroop = 342 kcal
  3. 1 krentenbol van 50 g + 100 g magere Bulgaarse yoghurt + 2 kl jam + 1 sinaasappel = 262 kcal
  4. 5 volkoren cracottes + 50 g smeerkaas 40+ + 1 peer = 301 kcal
  5. 75 g chocopops + 75 ml halfvolle melk = 324 kcal
  6. plet 3 eiwitten + 1 banaan + 1 kl kaneel. Bak pannenkoekjes in 2 kl olie = 220 kcal
  7. kluts 2 eieren + 50 g ui + 50 g champignons + 50 g tomaten. Bak een omelet in 1 kl olie en serveer met 2 sneetjes donker roggebrood = 390 kcal
  8. 200 g volle Griekse yoghurt + bessenmix uit de diepvriezer = 294 kcal
  9. 2 sneetjes bruin brood + 1 plakje ham + 1 kl halvanaise (max. 40% vet) + 1 tomaat = 287 kcal
  10. 1 gekookt ei + 2 beschuiten + 1/2 banaan + 100 g aardbeien = 299 kcal

Ook interessant

  • Deel dit artikel:

Schrijf je in voor de lekkerste nieuwsbrief!

Krijg als eerste alle tips en recepten om je vingers bij af te likken. Kies in de volgende stap welke nieuwsbrieven je wil ontvangen.

Gerelateerde artikelen