Meest recente artikelen

6 ingrediënten waarvan je niet wist dat ze lekker zijn in een smoothie

Doe eens iets anders

  • Deel dit artikel:
6 ingrediënten waarvan je niet wist dat ze lekker zijn in een smoothie Artikel
Libelle Lekker & Domo 4

Libelle Lekker & Domo

Je hulpje voor al je smoothies maar ook voor het mixen van ijs, noten, zaden en bevroren fruit: de Xpower blender van Domo met z’n krachtige messen en motor van 1000 Watt kan al jouw keukenwensen aan. Bovendien is de beker ook als drinkfles te gebruiken, je hoeft je smoothie dus niet over te gieten. Da’s handig!

Lees hier meer over de Domo Xpower blender

Soms zijn er zo van die ingrediënten die onverwacht lekker smaken in een recept. Wat denk je bijvoorbeeld van deze zes die je smoothie naar een hoger niveau tillen?

1. Havermout

Voor extra vezels, een stabiele bloedsuikerspiegel en een voldaan gevoel. Snel deze Powersmoothie maken, dus!

2. Groene thee

Voor extra energie, maar ook omdat groene thee je metabolisme verhoogt, waardoor je meer calorieën verbrandt. Daarnaast zorgt de matcha (een soort groene thee) in dit recept ook voor een snellere stofwisseling, en reinigt het je lichaam. Probeer deze Lekker slank-smoothie eens.

3. Pindakaas

Een smoothie met pindakaas (jawel!) levert extra proteïnen en gezonde vetten. Kies wel voor een variant met niet te veel suiker. Doe voor onderstaande banaansmoothie met chocolade en pindakaas 1 bevroren banaan in plakjes, 3 el ongezoet cacaopoeder, 2 el Griekse yoghurt, 180 ml melk (of plantaardige melk) in de blender. Mix fijn. Voeg 1 el honing en 1 el pindakaas toe. Mix nog een keer en giet in een glas. Top met banaan en wat geraspte chocolade.

6 ingrediënten waarvan je niet wist dat ze lekker zijn in een smoothie 1

4. Avocado

Ook avocado voegt een portie gezonde vetten én een dosis calcium toe aan je smoothie. Mix ‘m wel met wat fruit, een smoothie met té veel avocado is nogal vlak van smaak. Sowieso is het een goed idee om groene groenten in je smoothie te verwerken: alleen fruit levert te veel suiker in één glas. Wat je nodig hebt voor deze avocadosmoothie met amandelmelk? 1/2 avocado, 120 ml amandelmelk, enkele blaadjes spinazie voor de frisgroene kleur, sap van 1 sinaasappel, 1 el honing (of meer, naar smaak) en 4 ijsblokjes. Blend alles tot een frisgroen smoothie.

6 ingrediënten waarvan je niet wist dat ze lekker zijn in een smoothie

5. Olijfolie

Olijfolie (en dan bedoelen we goede olijfolie, liefst de extra vierge) houdt je hersenen gezond, beperkt het risico op hart- en vaatziekten én houdt je bloedsuikerspiegel op peil. Maak deze mangosmoothie met Griekse yoghurt en kaneel eens bijvoorbeeld: mix 1 goed rijpe mango met 2 el Griekse yoghurt, een snuifje kaneel en 1 el olijfolie extra vierge. Werk af met een takje munt.

6 ingrediënten waarvan je niet wist dat ze lekker zijn in een smoothie 2

6. Zeewier

Waarschijnlijk wel het meest onverwachte ingrediënt voor je smoothie, maar zeewier zorgt voor extra mineralen en probiotica. Bovendien bevat het ook veel calcium. In smoothies worden meestal kelp of wakame gebruikt. Ben je nog niet gewoon aan de smaak van zeewier, begin dan klein. Voeg een beetje toe aan een smoothie met veel fruit, en drijf geleidelijk de hoeveelheid zeewier op. Maar overdrijf er niet mee, zodat de zilte smaak niet overheerst. Deze groene smoothie met 1/2 granny smith, 1 kiwi, 1 banaan, 2 blaadjes spinazie en 1 el wakame is een prima starter. Wordt het mengsel te dik, dan kun je wat water, appelsap of amandelmelk toevoegen.

6 ingrediënten waarvan je niet wist dat ze lekker zijn in een smoothie 3

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

  • Deel dit artikel:

Schrijf je in voor de lekkerste nieuwsbrief!

Krijg als eerste alle tips en recepten om je vingers bij af te likken. Kies in de volgende stap welke nieuwsbrieven je wil ontvangen.

Gerelateerde artikelen